In Flames

Behöver jag änns säga vad jag tycker om In Flames eller?

Detta var den första sverige spelningen för In Flames sen den nya skivan släpptes i mitten på juni. Sista spelningen på " A Sense of Purpose " turnen gjorde dom på Arvikafestivalen förra året så nu var det dax igen för en ny sverige spelning och nu då såklart på den nya turnen.
Något som var både bra och dåligt var att dom bara spelade 2 låtar på den nya skivan. Jag menar 2 låtar? På sen spelning som varade i en och en halv timme lixom.
Det som var bra är att jag inte riktigt gillar den nya skivan som sagt. Och det som var dåligt kan man ju tycka var att när man börjar på en ny turne kanske man ska ta och spela lite nya låtar? Som sagt inget mig emot jag gillar dom äldre låtarna bättre.

Tyvärr måste jag säga att spelningen var ganska trist. Kan ju säga så här In Flames spelningar hade inte varit hälften så bra utan Anders mellansnack.  Och anders sätt att få publiken att lyda hans minska vink är med helt sjukt. Eftersom dom spelade så pass tidigt så gick det inte riktigt att smälla raketer på det sättet som bom brukar vilket är fullt förståligt. Känns ganska meningslöst att smälla raketer när det lixom är ljust ute....
Sen ljudet vid den stora scenen gjorde fan inte saker bättre. Om vi säger så här. Ljudet var så dåligt att jag ville gråta. Dock var det bättre på både In Flames spelning och på Slipknots spelning än vad det var på dom andra som spelade innan på dagen. Men ändå.

Saker som anders tog upp i lördags var:

- Han gjorde fint narr av alla stockholms fotbolls fan med motiveringen, "Det här med fotbolls disskutioner ska man ju inte dra upp. Ja ni vet ju att ni håller på fel lag. Men ja jag vet att ni är flera än mig, men ni får käfta emot när det är ni som håller i mikrofonen"
- Han sa även vad han hade gjort under dagen det lät ungefär såhär " Ja jag har diskat lite, dammsugat lite och nu leker jag Rockstjärna" perfekt då med andra ord?
- Sen visade han även sin son. Som dom drog upp på sen med motiveringen " Det ska börjas tidigt" Sen tillängnade han även låten "take this life" till hans son. Såå gulligt.

Som sagt den dagen som Anders slutar i inflames är det inte samma band jag är kär i.

För övrigt var det en bra spelning. Om man då bortser från det ur usla ljudet.




Även denna ifrån festivalphoto





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0