Slipknot

Slipknot är ett band som liksom alltid har funnits i bakgrunden. Jag menar dom har ju för fan funnits sen jag var 5!

Och i lördags fick jag chansen att se dom.

Det känndes lite konstig att dom inte gjorde någon "pang" entre på senen utan mer smög ut. Och sen började röja gärnet.
Dom är helt störda, det är nog det som gör Slipknot till det bandet dom är. Att dom har den energin som dom har är helt sjukt. Dom springer runt på sen i sina röda dräkter och bara gör det dom är bäst på, att vara Psyko.

Något annat som med var hedersvärt var att dom hängde upp Paul Grays röda dräkt tillsammans med hans mask. Det var ungefär som att han skulle vara med fast han inte finns längre.

Sen ett plus är att Corey Tayler har en av världens porrigaste röster. Verkligen.

Jag vet att folk bara ser Slipknot som ett jävla mainstreem band. Men jag gillar verkligen dom.
Dom gör det dom är bäst på och att ett band på 8 personer har lyckats hålla ihop så länge är ganska beundrandsvärt.
Det som förvånade mig mest med dom var att jag kände inte för att psyka loss. Utan jag var mer i trans. Bara att sitta ocg följa varje steg dom tog var fan bättre än att stå längst fram och hoppas om ett mongo. Jag var såld.

Go Slipknot!









Alla bilder är som ni ser lånade ifrån festivalphoto!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0